En stund i skolan

Kär. Kär i Thomas. Mina vänner vill inte veta av honom, jag förstår dem. De suckar, himlar med ögonen och försöker så fort som möjligt byta samalsämne. Jag skriver detta i skolan, i en skrivbok. Min mattelärare delar ut provet som vi ska gå igenom. Just nu ser jag ut genom fönstret. Mängder med snö. Solen lyser starkt, fast jag vet att det är -20 grader ute. Själv är jag varm, jättevarm. Det kokar. Jag slåss lite med tanken över att ta av mig tjocktröjan. Jag sitter längst bak i klassrummet, brevid Alex. Jag bestämmer mig för att ta av mig den men är noga med att lägga ärmarna runt magen. Vill inte att någon ska se hur tjock jag är. Jag vänder blicken ut genom fönstret igen, tittar på barnen. De springer och leker i den glittrande snön, de vet inte vad som väntar dem...

Mattelektionen är slut sen ett tag tillbaka. Halva SO-timmen har gått. Slutar snart.


Mer skrev jag inte, var tvungen att koncentrera mig på lektionen. Nu sitter jag här, med youtube på. Jag åt frukost idag. Gröt, med sylt. Måste byta ut sylten mot något mindre sött. Jag har börjat ViktVäkta, lite iallafall. Ska helst äta fem-sex mål om dagen.

Tänker göra såhär:

Måndag: Frukost, gröt eller yogurt. Lunch vid 10:20. Ett äpple vid 14. När jag kommer hem efter 16 äpple, yogurt, omelett eller macka till mellanmål. Sen middag mellan 18-20. Sist ett äpple eller liknande runt 20-21:30.

Tisdag: Samma matschema.

Onsdag: Frukost, gröt eller yogurt. Äpple vid 09:10. Lunch vid 11:20. Slutar 13:15, tar mellanmål vid 15. Sedan middag vid 18-20 och ett äpple eller liknande vid 20-21:30.

Torsdag: Frukost, gröt eller yogurt. Äpple vid 09:10. Lunch vid 11:20. Slutar 16 så äpple vid 14. Sedan mellanmål när jag kommer hem. Sedan middag vid 18-20 och ett äpple eller liknande vid 20-21:30.

Fredag: Samma matschema som torsdag.

Lördag: Vet ej.

Söndag: Vet ej.

Försöka äta sex mål under helgerna med. Ska dra till centrum verkar det som, träffa några kompisar. Tjubbs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0