Oj, förlåt!

Hej, förlåt för att jag inte skrev igår kväll eller imorse. Kom hem sent igår och valde, igen, att sova lite extra istället. Låg och drog väldigt länge.

Detta skrev jag i skolan igår!

Godmorgon! Jag är stolt över mig själv, det är väl bra? Orkade äta frukost, sminka mig och finslipa håret. Jag går uppför trappan som leder till klassrummets dörr. Det är svenska som gäller. Jag brukar gilla svenska men idag är det tråkiga uppgifter. Den där teaterna vi ska se är inte alls vid Elverket, utan vid Unga Dramaten. Kanske samma? Tror inte det...

Nu är lektionen snart slut, alla packar ihop och väntar på att få gå. Vi ska ha språk. Fyfan, vad tråkigt! Alex är sjuk idag, hoppas hon mår bättre snart. Nu är jag ute, fri från den astråkiga lektionen. FAN! Har ju en ännu tråkigare lektionen nu. SUCK!!! Hade jag varit bra på tyska hade jag antagligen tyckt att det var okej. Nu måste jag rusa, får ju inte komma sent.


Det var allt jag skrev, skrev inget idag fast kanske borde skriva lite om teatern. Missade klassen, vi skulle inte alls åka buss längre utan tbana. Missade dem PRECIS. Tur nog var Gabriella, min bildlärare, där med några få elever. Några elever jag ogillar starkt. Blev snabbt på dåligt humör, stackars Gabriella. Satt ensam och skrev lite på en novell jag påbörjat. Gick ganska bra. Vid T-Centralen ville jag bara springa upp till plattan och se om någon jag kände var där, men icke vi skulle inte ens byta plattform bara ta tåget på andra sidan. Röd linje. När jag väntade på tbanan ringde jag Madde, vi snackade en del. Ändå tills vi gått av tbanan och rört oss halvvägs till teatern.

När vi var framme, fick vi vänta i en halvtimme. Det gjorde inget, fortsatte att skriva och snackade lite med Anna och Veronica. Mitt humör var fortfarande inte på topp och jag hade bestämt mig för att hata dem alla. Teatern. Hur ska jag beskriva den? "Askungen" på Unga Dramaten... Hmm. Annorlunda, rent ut sagt konstig. Jag gillade den starkt, man skrattade och upplevde en del känslor. Vill fan se den igen, funderar på det.

Efter den var jag på bra humör igen, på tbanan hade jag jättekul med Anna och Veronica.

Idag åt jag frukost, sminkade mig och fixade håret igen. I skolan hade jag ganska kul. Jobbade med Sofia och Frida på NO:n, vi hade jättekul. Åt med dem och Gustav. Trevligt. Var med Frida på rasten, haha. Underbart! :')

På vår sista timme, svenskan, fick vi tillbaka sameuppgiften. Jag skrev ju om den tre-fyra gånger, innan raderades den från min dator. Fattar fortfarande inte vad som hände. Fick hur som helst VG+! Trots att jag lämnat in den två dar försent! Eller fyra men två av dem var helg. XD Han sa att om jag gjort det lite mer som en tidning, typ gjort en låtsas-interjuv, kunde jag ha fått högre betyg på det. Synd men är ändå glad över det. Nu är jag hemma, ätit fyra mål. Redan uppe i 22 poäng. Ops! Hur ska jag äta middag? Haha, som om jag bryr mig. Morsan har ändå sagt att jag inte behöver vara så noga utan att bara att jag äter frukost, och alla de andra målen, går fram och tillbaka från skolan är bra. Yay! Nu ska jag plugga lite, hehe. Ha det trevligt, vi syns snart! <3

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad bra med VG plus (hittar inte plustecknet, hehe) ^^ Jag har inte fått tillbaka min sameuppgift än, men tror bara jag fick G... :/ ;P

2010-02-26 @ 13:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0