Ergonomi och annat!

Hej, nu har det gått ett par dagar. De fyra dagarna man varit ledig har varit trevliga. Nu sitter och med en skoluppgift och skriver om ergonomi, förklarar snart. Det står att man ska ta små pauser då och då, eftersom man bara kan koncentrera sig i ca 20 minuter så detta är min paus. Senare idag ska jag duscha och kanske cykla. Nu till ergonomi! 

Ergonomi betyder läran om anpassning av miljön och arbetet till människans behov och förutsättningar. Ofta handlar det om hur arbetsplatsen ska vara för att inte slita på vår kropp i onödan. Exempel är: Arbetsställning, arbetshöjd, ljus, ljud och klimat. Genom att tänka på sin kroppshållning och hur man lyfter, bär, skjuter eller drar något kan man förhindra arbetsskador.

Haha, fail! XD Det var typ svaret på första frågan som löd "Vad är ergonomi?", nu har  ni väl tröttnat på det ordet? XD Hursomhelst så har jag paus från det nu! Jag tror inte jag kommer hinna cykla idag. D: Kanske en annan dag.


Kommentarer
Postat av: Nellie

Hej du.

2010-05-28 @ 16:53:37
URL: http://usagi.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0